Cum se ia mita corect

Vad zilele astea tot felu’ de papagali carati prin fata camerelor de luat vederi pentru ca s-au hapsanit la bani si s-au dedat la lucururi mai putin curate. Capu’ de afis e liderul a nu stiu carui sindicat national, deci un smecher in viata, un om care reprezenta multi oameni, oameni care la randul lor cotizau la comicaria de o conducea el. Omu’, neavand bani de-o ciorba calda, s-a-nteles el cu niste baieti la niste foloase necuvenite sub forma de bani, sub forma de vila cu piscina si de alte asemenea tratamente boieresti. Nu stiu daca e adevarat sau nu, ghinionul lui a fost ca cica l-au prins cu labele pe bani. Prost. Foarte prost. Tin sa-i amintesc ca doar prin Evul Mediu se intampla asa ceva.

Pentru ca unii ca el sa nu pateasca ce a patit dansu’, sa nu stea ca fraierii prin arest cu zilele sau cu luniile, dupa caz, m-am hotarat sa dezleg misteru’ si sa destept lumea intru scaparea de parnaie. Sa nu intelegeti gresit, n-am inventat eu apa calda si nici n-am pus coada la caisa, dar o sa incerc sa explic succint cum se face o treaba relativ simpla si greu de dovedit. Sa-i spunem „micul indreptar de luat spaga, fara sa cazi de fraier”. Sa zicem ca eu sunt deputat (Doamne-ajuta!, desi e cam greu in viata asta), si un baiat vine la mine cu intentia de a ma umple de bani in schimbul a orice, cum procedez? In primul rand, imi deschid un cont intr-o banca oarecare, daca se poate pe numele unei persoane care nu e functionar public si care n-are nicio legatura cu sistemul public (desi, nici pe numele meu nu ar fi o problema), dupa care ii spun contul omului care are o treaba de rezolvat cu mine, pentru ca el sa vare banii il el si treaba e cam terminata. Inainte de a-l rezolva pe om, pentru ca i-am promis, fac un extras de cont sa vad daca s-a tinut de cuvant, dupa care ma tin si eu la randul meu de cuvant. E simplu, la mintea cocosului. E fara bani in plicuri pe sub mese, fara cerneala, fara ultraviolete, fara emotii, fara mascati si mai ales fara parnaie. Mita, in orice forma a ei, e foarte greu de dovedit fara un flagrant. Metoda expusa mai sus e ca algocalminul, iti ia durerea de cap cu mana. Sa vedem, ma poate cineva contrazice in ceea ce am zis eu, desi e foarte greu, si daca da, sa vedem cum.

2 Răspunsuri

  1. Metode sa fie prins tot mai raman. O inscenare cu camera ascunsa in timp ce batem palma si-mi da contul. In fine, se stie oricum ca cei care iau mita serioasa au bani sa cumpere, la randul lor, tacerea organelor de control. Asa ca la noi sistemul se numeste „din mita in mita, ne facem de-o pita”.

  2. @G.: nu exista asa ceva. mita se probeaza cu flagrant, cu scris pe bani, cu camere, cu toate prostiile astea. sa bati palma cu unu pe sistemu’ „give me 5” ca ti-a scris un cont pe o foaie se numeste ca te-a prins cu nimic si scapa si de impartire.

Lasă un răspuns

